50 minuters väntetid för ingenting

Idag av alla dagar valde vår diskmaskin att säga upp sig. Trasig, finito. Endast 1 1/2 år gammal. Lite lagom sådär till nyårsmiddagen på torsdag. 

Jag ringde precis till Ikeas kundtjänst för att få hjälp. Efter 50 minuters väntetid fick jag prata med en jättetrevlig tjej. Då diskmaskinen inte är så gammal, det kunde även hon se på ordernummret, så skulle den gå på garantin. En servicetekniker ska skickas hem till oss, det sista som behövdes var bara serienumret på diskmaskinen. Som sitter på ett klistermärke i diskmaskinen. Tror ni den satt kvar?!

Nu väntar vi på ett samtal från en servicetekniker som ska avgöra diskmaskinens framtid. Service eller helt enkelt en ny maskin? Det är nämligen inte säkert att den kommer gå på garantin utan det där lilla klistermärket, trots att de ser att den inte är så gammal. Nu hänger allt på serviceteknikerns svar. 


Jennifer <3

Gillar

Kommentarer